Evoluţia Direcției de Informatizare și Comunicații

  • 2023

    S-a dezvoltat platforma de management clădiri. S-a implementat platforma de difuzare radio online, grilă de programe și înregistrare podcast-uri. S-a implementat platforma alternativa elearning Moodle și s-a integrat cu MyAccount si Google Workspace. S-a dezvoltat platforma de înregistrare și plata online pentru o conferință. S-au adăugat noi rapoarte pentru secretariate in aplicația aditională. S-au refăcut și migrat datele de pe site-urile conferințelor "International Week", "Ziua Bolilor Rare". S-au instalat sisteme de control acces împreună cu furnizorul de echipamente și integrat cu legitimațiile MyCard într-o nouă locație.

  • 2022

    S-a refăcut cartea de telefon digitală internă pentru Serviciul Administrativ. S-a aprobat plata online la magazinul online al Editurii. S-au dezvoltat noi facilități la aplicația de încasare de la cămine și dezvoltat și pentru Căminul Academica. S-a realizat platforma de analiză și statistici în timp real a înscrierilor pe platforma de admitere online. S-au implementat site-urile grant-urilor SSC, POLSOCSAS. S-a continuat actualizarea informațiilor pe site-urile conferinței anuale Sibiu Innovation Days (SID 2022), a platformei de admitere online, a Institutului de transfer de cunoaștere HPI – ULBS, a evenimentului anual Noaptea Cercetătorilor, al Serviciului Suport de Cercetare Dezvoltare Inovare. S-au realizat transmisii în direct și înregistrări pentru variate evenimente, printre care ședințele solemne de acordare a titlurilor de Doctor Honoris Causa și lansarea asociației SibiuIT. S-au instalat sisteme de control acces împreună cu furnizorul de echipamente și integrat cu legitimațiile MyCard în alte 2 locații.

  • 2021

    S-a finalizat template-ul web bilingv pentru structuri interne. S-a actualizat site-ul www.ulbsibiu.ro cu noi traduceri in limba engleza. S-a dezvoltat o noua aplicatie de raportare activitate pentru Google Meet. S-a configurat un nou sistem de acces intr-un camin. S-a finalizat dezvoltarea unor noi site-uri departamentale: Biroul Programe Structurale, Serviciul Cercetare Dezvoltare Inovare, Directia Administrare Campus. S-au finalizat noi site-uri tematice: ULBS Video. S-a finalizat platforma de plati online pentru plata taxelor de cazare. S-a implementat serviciul de suport prin chat pentru platforma de admitere online. S-a finalizat sistemul de delegatii si sistemul cererilor de concediu. S-a realizat in colaborare cu Biroul Evenimente Academice peste 40 de transmisii in direct sau inregistrari pentru evenimentele desfasurate in Aulele Magna si Avram Iancu, printre care PRE-universitate/ PRO-universitate, Sibiu Innovation Days (SID 2021),Dezbaterea Vaccinare si testare pentru invatare, Maratonul ULBS, BrainIT: Neuro-oncology and Neurovascular Surgery, Saptamana de orientare, Zilele Medicinei de Urgenta Sibiene, Zilele Medicinei Dentare Sibiene, Psihiatrie și Psihologie Medico-Legală Inter și Transdisciplinaritate. S-a finalizat platforma de comenzi si plati online cantina, momentan doar pentru angajati. S-au adaugat noi rapoarte pentru secretariate in aplicatia aditionala.

  • 2020

    S-a modificat furnizorul de identitate MyAccount pentru a fi conform cu standardele federației internaționale de servicii educaționale eduGAIN, din care face parte federația națională RoEduNetID și al cărui membru este și ULBS. Astfel, utilizatorii vor putea accesa noi servicii web distribuite inter și intra federații. S-a dezvoltat o nouă aplicație web de raportare activitate pentru Google Classroom. S-a finalizat împreună cu partenerii comericiali ULBS implementarea platformei de Admitere online și plată taxe online pentru candidații la concursul de admitere. S-a oferit suport pentru organizarea conferinței Sibiu Innovation Days (SID 2020). Ca urmare a necesității dezvoltării zonei de informatizare și comunicații de date din universitate, Direcția de Comunicații și Marketing devine Direcția de Informatizare și Comunicații, iar Biroul Marketing și Relații Publice se reorganizează într-o structură separată. Se lanseaza serviciul de Live chat support pentru utilizatorii interni. S-a redeschis forumul de discutii pentru angajati. S-au dezvoltat alte noi site-uri tematice printre care Sibiu Innovation Days (SID 2020), Facultatea de Medicină sau Revista de Antropologie Culturală.

  • 2019

    S-a finalizat si lansat noul site al ULBS. Noul website respectă standardul general din „Memorandumul privind creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” și cuprinde o serie de noi facilități, un nou sistem de trimitere a știrilor și evenimentelor, galerie media, articole de presă, informații accesibile, o interfață ușor de utilizat și intuitivă, optimizată pentru dispozitivele mobile, identitate omniprezentă. Au fost refăcute 300 de pagini web și importate 200 de știri/evenimente și peste 800 documente și resurse. S-au dezvoltat alte noi site-uri tematice dedicate mai multor evenimente precum aniversarea ULBS-50, conferința desfășurată în marja summit-ului de la Sibiu The perspectives of contemporary developments - Europe's future, Institutul de transfer de cunoaștere HPI – ULBS, proiectele BrainIT - Brain Revealed: Innovative Technology in Neurosurgery Study si E-WORDS - Europeans Win Ostracism: from Remembrance to a Dialogue Society. Toate etapele de implementare a siteurilor, începând de la design, programare, actualizare si testare sunt realizate în întregime de către Biroul Informatizare si Servisare, iar partea de gazduire de catre Biroul Comunicatii de Date. S-au instalat sisteme de control acces împreună cu furnizorul de echipamente și integrat în alte 5 laboratoare. S-a continuat actualizarea informațiilor privind Admiterea la ULBS, iar pentru Românii de pretutindeni s-a creat posibilitatea de înregistrare on-line. S-a instalat si oferit suport tehnic laborantilor din facultati pentru instalarea aplicaților achizitionate prin HPI.

  • 2018

    S-au instalat sisteme de control acces împreună cu furnizorul de echipamente într-o facultate, două parcări și un cămin. S-a dezvoltat sistemul de jurnalizare pontaj electronic pentru personalul auxiliar si nedidactic într-o facultate care a implementat sistemul. S-a implementat sistemul de plată online prin platforma UMS împreună cu partenerii ULBS; prin aceasta modalitate de plată, studenții scutesc mai mult timp, evită eventuale cozi de așteptare, plătesc oricând și de pe orice dispozitiv conectat la Internet. S-a implementat sistemul de plată prin POS în cadrul DGA. S-a realizat un microsite de suport tehnic și tutorial pentru plata online și s-au realizat Materiale promoționale, afișe și postere distribuite în facultăți pentru această facilitate. S-a refăcut interfața web a sistemului MyAccount. Pentru Serviciul Cercetare Dezvoltare s-a creat Platforma de Networking ULBS în vederea colaborării instituționale între personalul didactic și de cercetare din ULBS. S-a dezvoltat noul site al Admiterii și actualizat informații privind admiterea la ULBS.

  • 2017

    S-au elaborat Regulamentele de organizare și funcționare a Direcției de Comunicații și Marketing și Regulamentul de utilizare a Resurselor Infrastructurii de Comunicații de date, Proceduri operaționale de acordare suport tehnic, de publicare a conținutului web pe domeniul ulbsibiu.ro, de gestionare și utilizare a contului MyAccount, de gestionare și utilizare a cardului MyCard , toate aprobate prin Hotarare de Senat. S-a dezvoltat noul site al Senatului și importat toate documentele anterioare. Site-ul Senatului a devenit al doilea site ca mărime și numar de documente postate din domeniul ulbsibiu.ro, după siteul oficial al ULBS. S-a dezvoltat un nou sistem de propunere amendamente pentru membrii Senatului. S-a realizat tranziția către o nouă versiune a sistemului Financiar-Contabil intern. S-a îmbunătățit furnizorul de identitate unică pentru unele servicii web. S-a instalat și configurat impreuna cu dezvoltatorul noul sistem de management al documentelor.

  • 2016

    S-au instalat sisteme de control acces împreună cu furnizorul de echipamente în alte două cămine și o parcare. S-a dezvoltat și proiectat siteul Centrului de Orientare și Consiliere în Carieră. S-au adus îmbunătățiri la programul auxiliar de raportare prin generarea fișelor de lichidare. S-a configurat un furnizor de identitate unică pentru acces la serviciile Anelis.

  • 2015

    S-au adus îmbunătățiri la programul auxiliar de raportare prin exportul de contracte de studiu, cataloage de examinări

  • 2014

    S-a realizat importul de date către sistemul Office365. S-a implementat sistemul de afișaj digital și o soluție centralizată de administrare in 9 locații.

  • 2013

    S-a dezvoltat programul de gestionare carduri pentru administratorii de cămine. S-a instalat și configurat împreună cu dezvoltatorul noul sistem de management contabil-financiar.

  • 2012

    S-a realizat migrarea către serviciul Google Apps for Education.

  • 2011

    S-a instalat un sistem de stocare în reţea Storage Area Network, cu capacitatea de 4TB, cu redundanţă. Acesta este conectat pe fibră optică, într-o reţea izolată, la toate serverele noastre. A fost intarita si dezvoltata structura de “domeniu de calculatoare” a universitatii in vederea extinderii in facultati; antivirus-ul instalat pe calculatoarele angajatilor a fost inlocuit de o solutie centralizata, care ofera un mai bun control al securitatii informatice; totodata a fost creat un sistem care aduce la zi automat toate calculatoarele din domeniu, imbunatatind securitatea intregii retele. S-au reorganizat secţiunile pentru reviste, conferinţe, granturi astfel încât acestea să fie uşor accesibile şi indexate în motoarele de căutare (menţionăm că la momentul actual găzduim peste 120 de asemenea site-uri). A fost proiectată şi executată o extindere majoră a reţelei wireless a ULBS – Eduroam. Au fost proiectate instalaţiile de cărții, audio-video din corpurile D şi E (Aula Magna) ale complexului de pe strada Lucian Blaga nr. 2 – 4. În această perioadă a început munca la newsletter-ul Update care angrenează suportul tehnic al Departamentului de Comunicaţii şi Marketing, precum şi bunele relaţii de comunicare dezvoltate de Biroul de Relaţii Publice cu cadrele didactice ale facultăţilor, care furnizează conţinutul newsletter-ului. Din acest an putem afirma că există o imagine unitară în toate mijloacele de promovare utilizate şi informaţii privitoare la toate facultăţile din cadrul ULBS, Departamentul de Teologie Protestantă şi Departamentul pentru Învăţământ la Distanţă şi Învăţământ cu Frecvenţă Redusă. ULBS a fost promovată în peste 35 de licee. S-a proiectat şi realizat site-ul pentru newsletter-ul ULBS. S-a proiectat şi realizat un site pentru toate proiectele care au loc în interiorul universităţii, astfel încât acestea să fie gestionate foarte uşor..

  • 2010

    S-au implementat peste 40 de site-uri noi pentru: departamente, proiecte, granturi, etc. În sfera comunicării cu studenţii, ne-am manifestat preocuparea faţă de dezvoltarea lor academică, profesională şi personală, organizând o serie de evenimente, în parteneriat cu diverşi colaboratori, destinate studenţilor: How to Web, Guerilla Verde, Leaders România, Student sibian, student European, Secretele imaginii de succes etc. Oferta educaţională a universităţii a fost promovată în 8 judeţe ale ţării (Alba, Braşov, Hunedoara, Harghita, Mureş, Olt, Sibiu, Vâlcea) prin campanii atât în presa scrisă convenţională (ziare, suplimente educaţionale dedicate exclusiv admiterii), cât şi neconvenţională (reviste de timp liber), prin mijloace outdoor (panouri, afişe), şi nu în ultimul rând prin Internet (apariţii în ediţiile on-line ale ziarelor, pe diferite site-uri de socializare – twitter, facebook, pagina de internet a universităţii, forumul universităţii). Universitatea „Lucian Blaga” a participat la diverse târguri educaţionale din Cluj-Napoca, Târgu-Mureş şi Sibiu, unde şi-a prezentat atât oferta educaţională, cât şi oportunităţile şi facilităţile oferite. A fost extinsă Microsoft Academic Alliance, Windows pentru studenţi şi cadre didactice, accesibilă din interfaţa de intranet MyAccount. S-a organizat „The 9th IEEE Roedunet International Conference”, cu peste 100 de participanţi din 9 ţări. Rata de acceptare a lucrărilor a fost de 53%, iar acestea au fost indexate INSPEC IEEExplore şi ISI Proceedings. A fost câştigat un proiect POS-CCE, în valoare de peste 5.000.000 RON, care implementează o platforma hard-soft de e-learning a ULBS. Proiectul s-a încheiat în noiembrie 2010. Reţeaua ULBS a ajuns la peste 2500 de sisteme în reţea şi la peste 4000 de utilizatori ai sistemului de mail. A fost creat un server de tip “controller de domeniu” pentru a putea gestiona mai bine calculatoarele angajatilor din cadrul universitatii atat din punctul de vedere al programelor instalate,cat si pentru eradicarea “infectiilor” cu virusi informatici din neglijenta angajatilor. Pentru inceput a fost lansat un proiect pilot in departamentele DGA, inclusiv in Departamentul de Comunicatii. Am proiectat şi amenajat noul Data Center al ULBS, în clădirile anexe ale Rectoratului. Ferma de servere a fost mutată în luna mai 2010, iar nodul de reţea în luna iulie 2010. Cu această ocazie, s-a recablat întregul Data Center şi se speră că se va atinge indicatorul de calitate al serviciilor de 99% UP-TIME. Toate echipamentele wireless din cadrul ULBS au fost conectate la federaţia Eduroam, ceea ce permite accesul în peste 360 de reţele wireless de universităţi din Europa. Datorită eforturilor noastre, am fost a doua universitate din România care a aderat la această convenţie. S-a implementat un program informatic pentru administrare stocuri, NIR-uri, BC-uri, stornări, etc. pentru cantinele universităţii. S-a achiziţionat domeniul http://www.ulbsibiu.tv, în acest loc fiind postate toate filmele oficiale ale ULBS.

  • 2009

    Au fost upgrade-ate majoritatea serverelor aflate in administrarea departamentului nostru iar serviciile au fost impartite unor masini dedicate: WEB, DNS, E-Mail, Firewall, etc. A fost intarita si dezvoltata structura de “domeniu de calculatoare” a universitatii in vederea extinderii in facultati; antivirus-ul instalat pe calculatoarele angajatilor a fost inlocuit de o solutie centralizata, care ofera un mai bun control al securitatii informatice; totodata a fost creat un sistem care aduce la zi automat toate calculatoarele din domeniu, imbunatatind securitatea intregii retele. Structura de virtualizare a serverelor universitatii a fost imbunatatita prin diverse upgrade-uri hardware dar si software pentru a putea acomoda cererea tot mai mare de putere de calcul si cresterea continua a retelei ULBS si a bazei de utilizatori. A fost proiectată şi executată reţeaua Centrului de Reuniune Academică. Acesta a fost conectat prin fibra optica proprie la reţeaua ULBS. S-a lucrat la o îmbunătăţire continuă a sistemului Anti-Spam al serverului de mail. Pe parcursul a 10 luni, poveştile de succes ale studenţilor ULBS au fost publicate în ziarul Monitorul, iar cititorii au ales prin vot pe cel mai popular dintre studenţii fiecărei facultăţi în parte. Realizarea revistei presei, în fiecare dimineaţă, consultând principalele cotidiene naţionale, toate publicaţiile din Sibiu, principalele publicaţii din judeţele ce constituie bazinul de recrutare al ULBS, precum şi publicaţiile de specialitate. S-au emis peste 100 de comunicate de presă cu rol de informare a publicului referitor la activitatea Universităţii „Lucian Blaga”. S-au realizat broşuri de informare şi promovare. S-au proiectat şi configurat reţele noi în clădirile Facultăţilor de Litere, Jurnalistica, Ştiinţe Economice, Biblioteca. In prezent, acestea funcţionează la standardele cele mai înalte de cablare structurata.

  • 2008

    În anul 2008, Centrul de Comunicaţii a devenit Departamentul de Comunicaţii şi Marketing, înglobând departamentul de Marketing şi Relaţii publice. A fost semnat un parteneriat strategic cu firma Bitdefender, singurul pe care această firmă îl are cu o universitate, iar aceasta fiind singura firmă românească cotată la bursele din Londra şi New York. De asemenea, a fost semnat un acord de colaborare cu firma Adobe. A fost implementat sistemul de management al școlarității UMS. Au fost realizate site-uri web: Cioran, Confucius, Academia Ardeleana etc. Centrul de Comunicaţii a fost transformat în Departament (H.S. din 5.05.2008) ce cuprinde 4 servicii/birouri. Odată cu integrarea Biroului de Marketing şi Relaţii Publice, Departamentul Integrat de Comunicaţii şi Marketing a devenit responsabil şi pentru gestionarea imaginii ULBS, pentru relaţionarea sa cu mass-media şi pentru promovarea universităţii în rândul potenţialilor candidaţi. Prin intermediul Biroului de Relaţii Publice s-a asigurat în permanenţă o bună comunicare a Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu cu mass-media locală şi naţională. A crescut astfel vizibilitatea organizaţiei în rândul categoriilor de public vizate, ducând şi la o îmbunătăţire a percepţiei asupra imaginii ULBS. Au fost upgrade-ate majoritatea serverelor aflate in administrarea departamentului nostru iar serviciile au fost impartite unor masini dedicate: WEB, DNS, E-Mail, Firewall, etc. S-a proiectat, instalat şi configurat un nou sistem de Webmail, datorita găurilor de securitate pe care cel vechi le prezenta. A fost instalat şi configurat un sistem nou pentru Forumul de discuţii al ULBS. Au fost organizate evenimente ştiinţifice sub brandul IT-Zone, destinate în principal studenţilor şi liceenilor, organizate în 2008 în colaborare cu Apple şi Microsoft (Academic Tour). A fost dat în folosinţă un sistem automatizat de back-up al datelor ce foloseşte benzi magnetice, în scopul creşterii fiabilităţii sistemelor de stocare a datelor.

  • 2007

    În acest an s-au proiectat, instalat şi modernizat reţelele locale din cadrul Facultăţilor de Teologie, Inginerie şi SAIAPM. Toate acestea se bazează pe echipamente de switching layer 2 şi 3 cu management şi infrastructură wireless conectată în Eduroam. A fost recablat nodul central al reţelei, în rack-uri complet echipate şi climatizate. A fost achiziţionată aplicaţia UMS, ce permite o evidenţă informatică a şcolarităţii tuturor studenţilor din ULBS. S-a organizat cea de-a doua ediţie a Concursului Studenţesc de Proiecte. A fost semnat un parteneriat strategic cu firma Bitdefender, singurul pe care această firmă îl are cu o universitate, iar aceasta fiind singura firmă romanească cotată la bursele din Londra şi New York. De asemenea, a fost semnat un acord de colaborare cu firma Adobe. Debitul conexiunii la Internet a crescut la 20Mbps, iar în reţeaua metropolitană au fost conectate 11 obiective din cadrul ULBS. S-a trecut pe o clasa IP de tip Provider Independent şi a fost atribuit un AS Number. In acest fel s-au putut pune în practică rutări dinamice BGP şi peering-uri cu toţi provider-ii de Internet din oraş. Cu ajutorul unui echipament foarte performant primit de la Roedunet, s-a realizat o conexiune de back-up de 1Mpbs, cu rutare dinamică. Au fost angajaţi încă 1 inginer de sistem şi un tehnician, sporind echipa Centrului la 9 angajaţi. Reţeaua ULBS a ajuns la peste 1200 de sisteme în reţea şi la peste 800 de utilizatori ai sistemului de mail.

    În afară de activităţile curente, de întreţinere, reparare, instalare, proiectare, programare, supraveghere şi implementare, Centrul de Comunicaţii s-a dovedit a fi o echipa dinamică şi puternică, cu realizări atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Prin organizarea şi participarea la conferinţe cu caracter tehnic şi ştiinţific, Centrul de Comunicaţii s-a afirmat şi a fost cotat ca fiind al 5-lea centru naţional de competenţă în reţele de calculatoare. Interfaţa web a ULBS a fost clasată a 9-a pe ţară, dar prin serviciile furnizate şi prin aspectul grafic, este una aflată pe un loc fruntaş.

  • 2006

    Au fost montate două camere web, (Facultatea de Inginerie şi Facultatea de Litere şi Arte) care oferă imagini în timp real. Centrul de Comunicaţii a instalat pentru testare, o legătură de back-up de 1 Mbps ADSL prin RomTelecom, pentru preluarea traficului în cazul indisponibilizării legăturii principale. Au fost organizate două evenimente IT-Zone, în parteneriat cu firma BitDefender. S-a organizat prima ediţie a Concursului Studenţesc de Proiecte, cu premii ce depăşesc 5.000 RON în valoare. In perioada 1-3 iunie, Centrul de Comunicaţii a organizat şi găzduit cea de-a 5-a Conferinţă Internaţională RoEduNet, pe care a ridicat-o la cote ştiinţifice înalte, fiind pentru prima oară când a fost patronată de prestigioasa organizaţie mondială IEEE. Numărul de calculatoare din reţeaua ULBS a crescut la cifra de 1000 de unităţi instalate. La insistenţele Centrului de Comunicaţii, s-au început negocierile pentru achiziţia unui software de management al şcolarităţii. Au fost achiziţionate două servere HP, care au preluat rolul de gateway pentru subreţelele din WAN-ul ULBS şi respectiv server de mail. Echipamentele wireless din cadrul ULBS au fost conectate la federaţia Eduroam, ceea ce permite accesul în peste 360 de reţele wireless de universităţi din Europa. Datorită eforturilor noastre, am fost a doua universitate din România ce a aderat la această convenţie. Centrul de Comunicaţii a preluat şi serviciul de informatizare şi cel de servisare, echipa fiind constituită din 7 angajaţi. .

  • 2005

    Legătura la Internet a crescut de la 4Mbps la 10 Mbps. Centrul de Comunicaţii asigură legătura la Internet la liceele sibiene (Ghibu, Goga, Independenţa). Centrul de Comunicaţii devine partener în programul Student Express (program de donaţii de echipamente wireless venite din partea companiilor INTEL, D-Link şi SUMMIT), studenţii beneficiind de 2 hot spot-uri gratuite în zona Facultăţilor de Inginerie şi Litere şi Arte. Se înlocuiesc serverele de Web şi serverul principal de rutare cu doua sisteme HP performante şi se instalează sisteme de operare licenţiate ClarkConnect pe principalele maşini, câştigându-se un spor de securitate. S-a realizat peer-ingul claselor din Sibiu cu reţeaua Astral. La mijlocul acestui an a fost conceput şi implementat un sistem modern antivirus şi antispam, cu 3 nivele de filtrare. A fost proiectată şi realizată reţeaua locală a Facultăţii de Drept, iar cu ajutorul studenţilor de la Calculatoare, a fost proiectată şi executată reţeaua locală a corpurilor A şi D din cadrul Facultăţii de Medicină.

  • 2004

    Legătura la Internet a crescut de la 256kbps la 2 Mbps (8 ori), trecându-se de la liniile analogice, la fibră optică. Totodată, s-a recablat backbone-ul universităţii pe un mediu de comunicaţie modern şi extensibil, înlocuindu-se cablul coaxial cu fibra optică. Se realizează de asemenea trecerea pe fibra optică (metropolitana a unei firme de transport date) a tuturor locaţiilor legate anterior prin modemuri sincrone sau asincrone. S-a recablat nodul central aflat la sediul Centrului de Comunicaţii. Au fost upgrade-ate majoritatea serverelor aflate în administrarea Centrului de Comunicaţii şi au fost create servere dedicate de DNS, MAIL, PROXY, FIREWALL. Au fost create servicii dedicate de support (help desk şi ticketing), cu răspuns în maxim 24h pentru utilizatori interni şi externi. A fost proiectata şi realizata reţeaua locală a Facultăţii de Jurnalistică. In acelaşi an a fost conceput şi implementat un sistem novator de mail cu useri virtuali, ce permite evitarea pierderilor de date şi reinstalarea rapidă a sistemului în cazul unor defecţiuni.

    În perioada aceluiaşi an, a fost lansată o nouă interfaţă web a Universităţii, aceasta integrând un sistem nou de e-mail, forum, guestbook, ticketing system şi o utilă interfaţă pentru publicarea ştirilor şi evenimentelor ULBS. Începând cu luna aprilie, legătura la Internet prin RoEduNet a fost upgradată la 4Mbps (dublul vitezei anterioare). Se implementează un sistem de garantare de bandă pentru intranetul ULBS, în vederea creşterii eficienţei legăturii la internet. A fost înfiinţată Academia Cisco în cadrul Centrului de Comunicaţii. Se instalează primele puncte de acces wireless la Rectoratul ULBS şi Facultatea de Ştiinţe. Împreună cu firma SUMMIT, am organizat prima ediţie a evenimentului IT-ZONE, având ca parteneri firma Nortel.

  • 2003

    Legătura la Internet a crescut de la 256kbps la 2 Mbps, prin fibră optică. S-a recablat backbone-ul universităţii pe fibră optică. Se realizează de asemenea trecerea pe fibra optică a tuturor locaţiilor legate anterior prin modemuri sincrone sau asincrone. Reţeaua trece astfel de la 10Mbs la 100Mbs. S-a recablat nodul central aflat la sediul Centrului de Comunicaţii. Au fost upgrada-te majoritatea serverelor aflate în administrarea Centrului de Comunicaţii şi au fost create servere dedicate de DNS, MAIL, PROXY, FIREWALL. S-a creat o baza de date cu toţi utilizatorii Centrului de Comunicaţii. S-au luat măsuri pentru sporirea securităţii pe toate serverele. S-au creat baze de date pe fiecare server cu toate calculatoarele conectate la reţea. Calculatoarele noi introduse în reţea trebuie să fie mai întâi înregistrate în bazele de date pentru a putea accesa reţeaua ULBS. Site-ul ULBS este în curs de restructurare urmând a fi adăugat şi un forum de discuţii precum şi un News Server. Au fost create servicii dedicate de e-mail cu răspuns în maxim 24h pentru support utilizatori interni şi externi.

  • 2002

    Centrul devine POP (Point of Presence) RoEduNet în judeţul Sibiu. Canalul de date este plătit de RoEduNet şi are viteza de 256kbps. Centrul de Comunicaţii se mută de la parterul clădirii Direcţiei General Administrative la mansardă, în locaţia actuală.

  • 2001

    Se măreşte la 128k debitul legăturii la Internet. Sunt instalate un număr de 5 sisteme de downlink via satelit, ceea ce a sporit considerabil viteza de download a datelor din Internet.

  • 2000

    Se instalează circuite închiriate cu Facultatea de Drept şi Colegiul Universitar, în paralel cu sporirea numărului de linii de acces dial-up. Totodată se sporeşte debitului pe linia închiriată ce ne leagă la nodul RoeduNet, la 64 kbps pe linie sincronă.

  • 1999

    Reţeaua universitară este întregită prin darea in folosinţă a liniilor închiriate ce realizează conectarea reţelelor aflate la Facultatea de Teologie şi Centrul de Nursing.

  • 1998

    Centrul de Comunicaţii este mutat în clădirea Direcţiei Generale Administrative la parter, corpul A. În luna aprilie se conectează pe linie închiriată, la 64 kbps, laboratorul de informatică al Academiei Trupelor de Uscat. Tot pe linie închiriată este realizată conectarea la reţeaua universitară a laboratorului de informatică a Facultăţii de Medicină, aflat în clădirea Spitalului Clinic Municipal Sibiu, secţia chirurigie I. Se instalează noi servere Linux, la Facultatea de Ştiinte, la catedra de matematică şi la catedra de informatică. În acest an se proiectează şi instalează Intranetul Facultatii de Inginerie (cladirea IM). Aceasta este cea mai modernă şi bine structurată reţea, ce utilizează tehnologii de switching, Fast Ethernet (100 Mbps) şi control SNMP..

  • 1997

    În toamna acestui an, se instalează cel de al doilea tronson de cablu galben, în lungime de 400 m, conectându-se astfel clădirile Administraţiei şi sediile din strada dr. Ion Raţiu (clădirile A şi B) ale Facultăţii de Ştiinţe şi Facultăţii de Tehnologia Textilelor şi Produselor Alimentare. În acest fel se finalizează construcţia reţelei WAN universitare şi conectarea la aceasta a tuturor subreţelelor şi calculatoarelor din clădirile afetente. Sunt instalate servere Linux locale, pentru fiecare Facultate în parte şi se realizează separare de trafic, prin rutere soft. Se realizează legatura pe linie închiriată cu modeme sincrone la 64kbps cu Institutul Militar de Transmisiuni. Deoarece Biblioteca Centrală Universitară se află în apropierea nodului de comunicaţii militar, se realizeazţ o conectare a reţelei locale a bibliotecii (pe un tronson de 180 m de cablu coaxial şi prin rutare) la reţeaua academică. Sunt achiziţionate ruterele Cisco şi Bay Networks pentru a gestiona legăturile pe linii închiriate.

  • 1996

    Se construieşte “backbone”-ul reţelei WAN (Wide Area Network) a Universităţii, prin cablarea unui tronson de 500 m cablu coaxial gros ( “cablu galben”, Thick Ethernet) care leagă clădirile Ingineriei, Literelor, Rectoratului şi a Administraţiei. În luna decembrie este instalată linia închiriată între Universitatea Politehnică Bucureşti şi Universitatea din Sibiu. Rutarea este realizată de un server Linux, ce oferea totodată şi acces dial-up.

  • 1995

    Se pun bazele intranet-ului Facultăţii de Inginerie prin crearea unei reţele structurate ce cuprinde toate calculatoarele aflate în noul sediu al Ingineriei din strada Zaharia Boiu (sunt cuprinse laboratoarele secţiei de calculatoare şi tehnica de calcul aflată în cabinetele şi birourile facultăţii). Se poate accesa astfel serverul Unix SCO prin telnet, clienţi de mail sau clienţi ai sistemului X Windows. Se instalează primul server Linux şi primul server WWW. În toamnă, ia fiinţă Centrul de Comunicaţii, cu sediul in clădirea Facultăţii de Inginerie.

  • 1994

    Se instalează un nou server Unix, cu sistem SCO Unix (Santa Cruz Operations) şi sistem de ferestre X. Se realizează transferul mesajelor prin UUCP la Politehnica Bucureşti

  • 1993

    Se instalează primul server Unix, în scopul comunicării prin e-mail. Se realizează transferul mesajelor prin UUCP la serverul IIRUC din Bucureşti.